St Jozefschool Heeg

16 september 2016

in St. Jozefschool

Start nieuwe schooljaar

We hebben genoten van even geen wekker, geen reken-sommen en taal! Maar na 6 weken vrij kijken wij er weer naar uit om naar school te gaan! We gaan ervaren hoe het is om met een continurooster te werken. We lunchen dus op school. Ook staan er weer veel leuke maar vooral ook leerzame activiteiten op het programma. En groep 7/8 krijgt een nieuwe meester: paul clement. Dit schooljaar hebben we de grote groepen weer kunnen spliten, zodat wij de mogelijkheid hebben om te werken met kleine groepen om zo de kinderen nog beter te kunnen begeleiden.
Wij hebben er zin in!
Kinderen, ouders en team van de st-jozefschool

Jeugd driedaagse groep 8 (verslag kinderen van groep 8)

1 juni: om 9:15 op school. Stappen we in de auto op weg naar holwerd. Daar aangekomen stapten we op de boot. Toen we op ameland aankwamen stapten we op de fiets naar de kampeerboerderij daar kregen we de kamer indeling te horen. Je sliep met 7 of 8 anderen op de kamer, toen even lekker kletsen. Daarna lekker eten en op excursie naar het oerd dat was leuk. Daarna op de fiets naar het zwembad dat was super tof.

2 juni: ’s ochtends om 8:30 aan het ontbijt. Daarna hebben we gewoon wat dingen voor ons zelf gedaan. We gingen op de fiets naar het strand wadlopen het was leuk. Daarna levend bingo. Die avond een lekkere bbq en toen de bonte avond. Dat was heel erg gezellig en iedereen ging dansen en schuifelen. Om 22.45 moesten we naar bed en meteen slapen.

3 juni: die ochtend lekker ontbijten kamer schoonmaken en koffer inpakken en dan nog lekker spelen. Toen iedereen klaar was met dat gingen we nog even naar nes een souvenir halen. En dan naar de boot. Aangekomen in holwerd afscheid nemen van kamp vrienden. En dan in de auto naar heeg. In heeg stonden alle ouders van de kinderen van groep 8 en dan lekker naar huis.
Einde
groetjes: groep 8 jozef school heeg!

Dag groep 8
We hebben we met de hele school afscheid genomen van groep 8. Elke groep heeft hier onder een lach en een traan op eigen wijze een bijzondere invulling aan gegeven. Aan het eind van de middag kwam groep 8 voor het slotfeest terug op school waar er een heel bijzonder en persoonlijk afscheid voor hen was georganiseerd. Hiermee is er een einde gekomen aan de basisschoolperiode van deze bijzondere kinderen. Lieve jongens en meiden; fijn dat jullie er waren en we wensen jullie een heel goede toekomst met heel veel hoogtepunten.

Continurooster
We zijn dit schooljaar gestart met de het continurooster op de beide scholen. Dat betekent dat de kinderen aaneensluitend van 8.30 tot 14.15 uur naar school gaan.
(de groepen 1 t/m 4 hebben vrijdagmiddag vrij)

Jozefmarkt
Traditiegetrouw starten we in het najaar weer met de jozefmarkt. Ook dit jaar zal deze gezellige rommelmarkt weer worden georganiseerd en wel op zaterdag 1 oktober bent u van 13:00 tot 16:30  van harte welkom in de oude loods van schildersbedrijf veenstra aan de draei te heeg. Met uiteraard weer veel spullen, een gezellige sfeer en het draaiend rad met mooie prijzen. De opbrengst komt dit jaar ten goede aan de eigen parochie en de jozefschool in heeg. Tot zaterdag 1 oktober!

Afscheid Suze & Andries Huitema
Na meer dan 30 jaar gaat Suze en haar man Andries afscheid nemen als vrijwilligers van de jozefschool.

Wat begon als schoonmaken, veranderde in een grote betrokkenheid bij de school door te helpen bij allerlei activiteiten. Zowel suze als andries bleken van alle markten thuis te zijn: helpen bij creatieve vakken, allerlei hand- en spandiensten… Overal waar hun hulp kon worden ingezet, waren zij een ankerpunt voor de school.

Helaas is Andries Huitema na een tijd van ziek zijn, tijdens de zomervakantie overleden. Wij wensen Suze en familie veel sterkte toe.